Як грамотно давати чайові?

Доставка піци ЛьвівДоставка піци, обідів, салатів та напоїв по Львову.

Доставка піци доступна без вихідних та свят з 11.00 до 20.00 год.

Замовити доставку піци Ви можете по телефону:(032) 243-70-39
Зробивши замовлення на доставку піци на суму від 100 гривень:

доставка піци, салатів, напоїв та всього асортименту безкоштовна!

Будемо раді бачити Вас в числі наших постійних клієнтів!

Ми доставляємо піцу в дім і в офіс у всі райони Львова в межах 60 хв.


Як грамотно давати чайові?

 Для більшості наших співвітчизників момент, коли  в ресторані, трапезу споживання страв та напоїв завершено і офіціант приніс рахунок, - пов'язаний з болісним роздумом: скільки ж залишити на чай?
 За кордоном система чайових склалася вже давно, і порушити її - значить заслужити мовчазне презирство обслуговуючого персоналу.
 У 2000 році Хіларі Клінтон поснідала в ресторані містечка Альбіон у штаті Нью-Йорк, від якого вона балотувалася до сенату США, і не залишила офіціантці чайових. Цей випадок був детально описаний в газетах, і схвильовані американці з усіх кінців країни почали надсилати гнівні листи на адресу жадібної місіс Клінтон, а також грошові перекази для скривдженої офіціантки.
 Ця байдужість до проблем бідної дівчини, в чиєму бюджеті чайові становили значну частку, ледь не коштувало Хіларі Клінтон місця в сенаті. Їй ще довго довелося переконувати виборців, що вона не мала наміру образити офіціантку...
 На Заході чайові прийнято залишати чи не всім людям з числа обслуговуючого персоналу: барменам, покоївкам, носіям, швейцарам, метрдотеля і таксистам. При цьому витрати на чайові цілком окупаються. Знаючий постоялець готелю в Європі, наприклад, обов'язково буде залишати кожен день на столику 0,5 -1 євро з тим, щоб покоївка прибирала номер з подвоєним завзяттям і частіше змінювала постільну білизну і рушники.
 Окрема історія - чайові офіціантам. Історично так склалося, що саме в кафе і ресторанах громадяни залишають на чай найбільш вагомі суми, прив'язані, крім того, до розміру рахунку. При цьому чи не в кожній країні існують свої особливості і традиції. Перед тим як відправитися в подорож, їх варто вивчити - хоча б для того, щоб не потрапити в незручну ситуацію.

 Точний розрахунок.

 У США офіціантам прийнято залишати на чай досить великі гроші. Тут гарним тоном вважаються чайові аж до 25% від вартості замовлення, в залежності від рівня ресторану і якості обслуговування. В Америці працює загальне правило: чим більший і дорожчий заклад, тим більше потрібно залишити на чай. Наприклад, в невеликих забігайлівках і кафе офіціант цілком задовольниться 10% від вартості замовлення. Якщо мова йде про невеликий ресторані - достатньо буде 15%. У хороших закладах відвідувача не зрозуміють, якщо він додасть до чека менше 20-25% від суми замовлення. Ці вимоги навіть зафіксовані в спеціальному меморандумі Національної асоціації ресторанів США.
 І хоча формально виконувати їх необов'язково, залишити офіціанта без чайових - майже те ж саме, що публічно дати йому ляпас і виразити не просто невдоволення якістю сервісу, а справжнє обурення.
 У Японії, навпаки, давати на чай взагалі заборонено. Японці вважають, що обслуговувати за вищим розрядом - це їх обов'язок, і пропозиція винагороди за гарну роботу вони сприймають як образу.
 Такий же підхід до чайових існує в Австралії. Незалежно від того, у великому ви або в маленькому місті перебуваєте, чи відвідуєте казино або престижний нічний клуб, чайові залишати не варто. Більше того, спроба дати на чай може досить часто викликати ворожу реакцію з боку продавця, офіціанта або таксиста.
 Не дуже обтяжливі чайові і в Швейцарії, Голландії та Австрії. Знайомі нашому туристові 10% в цих країнах вважаються розкішшю і навіть марнотратством. Тут прийнято залишати офіціантам 3-6%.
 В Австрії, до речі, існує абсолютно законний спосіб взагалі не платити за рахунком. Якщо ви три рази попросили принести вам рахунок, а офіціант не відреагував, ви маєте повне право вийти із закладу, не заплативши нічого. Правда, на превеликий жаль, забудькуватих офіціантів в цій країні майже не залишилося.
 У скандинавських (Швеція, Данія, Норвегія) ресторанах чайові (7-10%) майже завжди включають у суму рахунку. Тому додаткових вкладень там від відвідувачів не очікують, хоча, звичайно, не образяться, якщо ви залишите декілька монет.
 Самою ж дорогою з європейських країн у сенсі чайових вважається Франція. Чайові по-французьки називаються «пурбуар» (pourboire - буквально: «щоб попити»). У більшості кафе та ресторанів пурбуар включають в рахунок: там є рядок service compris («включене обслуговування») - 15-16% від суми замовлення. Крім того, у Франції прийнято залишати додатково 0,5-1 євро. Їх кладуть у круглу тарілочку, на якій офіціант приносить рахунок.
 Цікаво, до речі, що на півдні Франції офіціанти взагалі не отримують платні за свою роботу і живуть виключно на підношення клієнтів.
 У Німеччині чайові в порядку речей, хоча вони ніде не є обов'язковими. Ні офіціант, ні таксист, ні перукар у додатковій «мзде» не потребують: їх послуги включені в основний рахунок і складають приблизно 5-10%. Тут, до речі, не рідкість, коли в кафе постійного клієнта (їм можна стати вже з третього разу) проводжають безкоштовною чарочкою «на ціпок».
 У Тунісі та Єгипті теоретично можна не платити чайових взагалі - вартість обслуговування включена в рахунок. Однак більшість туристів все ж таки залишають близько 5-10%: некожна людина здатна вистояти під пильним поглядом місцевої обслуги, яка очікує додаткової винагороди.
 В Ізраїлі вистачить 10%, але в більшості інших прилеглих країн зрадіють і 6-7%, в Болгарії, Угорщині та Словенії задовольняться і 5%.
 У Туреччині хорошим тоном вважаються 7-10%. В Італії чайові входять в рахунок і відзначаються спеціальним виразом servizio e coperto («обслуговування і сервіровка») - від 5% до 10% від суми замовлення. На такий же розмір винагороди розраховують португальські та іспанські офіціанти, однак тут чайові в рахунок не включають.
 У Греції з чайовими трохи суворіше. Тут «обов'язковий» внесок становить 10% від вартості замовлення. По-грецьки, до речі, чайові називаються «філодоріма», у перекладі - «дружній подарунок».
 А що у нас? У країнах СНД чайові повноправно увійшли в норму тільки в ресторанах. Загальноприйнятий розмір суми, що залишається «на чай», становить 8-10%, рідко - 15% від рахунку. При цьому в переважній більшості випадків чайові в рахунок не вписуються. Про це, як правило, попереджає напис на чеку, яка говорить: «Винагорода офіціантові вітається, але завжди залишається на ваш розсуд».
 Втім, у ряді закладів (переважно низького рівня) чайові можуть включити в рахунок. У цьому випадку заплатити їх доведеться. Крім того, обслуговування, швидше за все, включать в рахунок при проведенні бенкету.

 Правило подяки.

У кінцевому рахунку, давати чи не давати на чай - ваша особиста справа, в якій би країні ви не знаходилися. Чайові - це добровільна подяка за вподобаний вам сервіс. Звичаї можуть бути різними, але в усьому світі дотримуються наступного правила: ніколи і нікому ні за яких умов не давати ні копійки (євроцента, пенси), якщо якість обслуговування вас не задовольнило (якщо, звичайно, чайові не включені в рахунок - у цьому випадку платити обов'язково). Але якщо ж вам сподобалося, то чому б і не зробити іншу людину трохи щасливішою?

Джерело: http://www.pizza-lviv.at.ua/
Категорія: Як грамотно давати чайові? | Додав: forsage (13.03.2011) | Автор: Forsage E W
Переглядів: 2904 | Теги: Доставка піци Львів, доставка обідів по Львову, Піца з доставкою по Львву, піца Львів, їжа, замовити піцу з доставкою в Львові, давати чайові | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]